NOTAM: 20.07.2008 comença la nova etapa de Catalonian Airlines

Printer-friendly versionPDF version

Amics pilots,

 

Per Sant Jordi us vaig haver d'anunciar l'ajornament de la posta en marxa de la nova etapa de CATALONIAN, les noves rutes i els seus HUBs de l'Alguer, Barcelona, Palma, Perpinyà, Saragossa i València, la flota ajustada als nivells dels pilots i la tramesa automàtica dels PIREPs amb FSAcars.

 

Finalment, després d'un llarg període i ampli ventall de proves ha arribat el moment i des de tot l'equip de direcció tenim el plaer d'anunciar-vos la posta en marxa de la nova etapa aquest proper cap de setmana de juliol. Concretament serà la nit de dissabte a diumenge a les 00:00 (LT) del 20.07.2008 (22:00 UTC 19.07.2008).

 

La majoria de vosaltres ja sabeu, que una de les novetats tècniques serà la tramesa automàtica dels informes de vol (PIREPs) mitjançant FSACARS, un "add-on" desenvolupat per Satavirtual. Com això significa un canvi substancial en la manera de trametre els PIREPs, que anul·larà la tramesa actual manual mitjançant la web, hem decidit realitzar la posta en marxa en 3 fases.

 

FASE I

(des de la publicació d'aquest NOTAM fins 21:59 [UTC] 16.07.2008)

- Tramesa darrers PIREPs de forma manual per web

 

 

FASE II

(22:00 [UTC] 16.07.2008 fins 21:59 [UTC] 19.07.2008)

- Tancament recepció de PIREPs

 

 

FASE III

(Des de les 22:00 [UTC] 19.07.2008 en davant)

- Obertura recepció de PIREPs amb FSACARS

 

 

Durant la FASE I (fins les 21:59 UTC del Dimecres 16.07.2008) podeu acabar de posar al dia els PIREPs que pugueu tenir pendents d'entrar a la web sota

http://www.catalonian-airlines.cat/ca/trametre_pirep

Arribada l'hora, es desactivarà aquesta pàgina web per tal de poder comptabilitzar els PIREPs dels pilots (a efectes del compliment dels Requisits de Pertinença) així com les hores i poder traspassar-ho al nou sistema.

 

 

Mentre duri la FASE II hi haurà un "Black-Out" en quant a la recepció de PIREPs a tots els nivells, és a dir els sistemes no acceptaran cap, per tal de facilitar les tasques de traspàs.

Durant aquesta fase el més convenient pels pilots serà realitzar les MODIFICACIONS necessàries al fitxer de configuració de companyia del FSACARS (CAT.ini) que trobareu al directori on tingueu instal·lat FSACARS, per que estigui preparat un cop entri en funcionament la nova tramesa.

Baixeu-vos (TOTS els pilots) el nou arxiu CAT_FSACARS.ZIP a http://www.catalonian-airlines.cat/files/arxius/cat_fsacars.zip

i seguiu les instruccions que trobareu dins el fitxer "llegeix-me.txt" dins l'arxiu ZIP. Si teniu dubtes formuleu-los a la llista el més clar possible per tal de poder-vos ajudar.

 

 

La FASE III és la posta en marxa en si mateixa, a partir de la qual el nou sistema acceptarà de nou PIREPs, però NOMÉS tramesos mitjançant FSACARS.

Inicialment podreu trametre PIREPs només de OPERACIONS REGULARS fins que no estigui a punt el processament de les Operacions Alternatives, que us comunicarem oportunament mitjançant un NOTAM.

Seran també publicades les noves pàgines amb la LLISTA DE PILOTS i els INFORMES DE VOL que trobareu al menú de la web de Catalonian.

 

 

Les noves RUTES basades en HUBs ja les teniu publicades des de Sant Jordi d'enguany sota OPERACIONS al menú de la web ó amb l'enllaç directe http://www.catalonian-airlines.cat/ops_regulars_2008

 

La FLOTA la trobareu al menú com de costum, però us recomanem molt donar-li un cop d'ull a les DADES TÈCNIQUES del avions de la flota,

http://www.catalonian-airlines.cat/flota_avotecdata

 

Feu especial atenció als NIVELLS mínims de pilot necessaris tant per volar un avió com una ruta en concret. El nou sistema de tramesa de PIREPs us informarà mitjançant un correu electrònic sobre si ha acceptat o rebutjat un informe de vol.

 

També aprofitem per anunciar-vos que en el sistema d'ESCALES i NIVELLS de PILOTS i l'HABILITACIÓ hi haurà una sèrie de canvis per tal d'oferir als pilots que no disposin de l'habilitació INTERNACIONAL una alternativa que els permetrà alguns privilegis extres sense abandonar l'apropament a la realitat d'una línia aèria virtual. Aquests us seran anunciats també oportunament mitjançant un NOTAM.

 

Vull agrair públicament l'ajuda i suport de totes les persones que com tots i sempre de forma voluntària han intervingut, i de forma especial a en Néstor i en Lluís que han estat volant com a pilots de proves, no d'avions però si de FSAcars. Això ens permet poder disposar avui d'un sistema que al nostre criteri funciona acceptablement bé i que esperem tant faciliti tota una sèrie de tasques com apropi una mica més les nostres experiències tant a la realitat com professionalitat .

Ja sabeu que disposeu com sempre de la llista CAT-Pilots on podeu formular sempre qualsevol comentari o pregunta que entre tots intentarem contestar, i que sempre podeu posar-vos també en contacte amb operacions(at)catalonian-airlines.cat.

 

Blue Skies i Salut,

 

Pablo Carbonell

Responsable d'Operacions i Professionalització

Powered by Drupal - Modified by Danger4k