La flota d'avions de CAT

Printer-friendly versionPDF version

Els avions susceptibles de ser volats a Catalonian Airlines per obtenir puntuació per les operacions realitzades només són els llistats a l'apartat corresponent de la secció FLOTA del web (Flota FS2004 i AVO Dades tècniques).

Cada nivell de pilot té unes limitacions pel que fa als avions autoritzats pel volar i que es mostren en la columna nivell de la plana Dades tècniques dels avions del web de l’aerolínia. Si ens fixem en el camp nivell que es mostra en aquesta plana veurem que cada nivell té unes restriccions pel que fa als avions que hom pot volar. Aquestes limitacions no són gratuïtes sinó que es varen definir pensant en el programa de formació dels pilots de l'aerolínia: en la nostra carrera a Catalonian comencem amb avions d'hèlix sense FMC, però de diversos graus de complicació pel que fa a volar-los, precisament per tal que el pilot que comença es vagi familiaritzant amb el vol clàssic sense ajudes tecnològiques (com és l'FMC). Acabem la carrera amb el més complet dels avions d'hèlix de la flota (AT72) on podem volar a la clàssica o quasi al màxim de nivell tecnològic. En aquest grup hi tenim un avió repte: el DC3, una meravella que no és fàcil de volar i que posarà a prova els coneixements de pilotatge i l'expertesa de qualsevol pilot.

Quan accedim a l'escala de reactors, tornem en certa forma al començament, és a dir, als avions amb sistema de navegació clàssic per tal d'adaptar-nos als reactors i aprofundir en el pilotatge clàssic però a velocitats més altes que les dels avions d'hèlix. Aquesta és la raó per la qual el segon oficial de reactor ha de començar amb els Fokker; són uns avions fantàstics, per altra banda, que poden aproximar a velocitats realment baixes amb un notable radi de vol. A aquest grup d'avions per R-SO també hi tenim un avió repte: el B463, un avió complet, complex i que posarà a prova els coneixements i destresa del pilot. Qui vola el B463 i ho fa bé, segur que té una bona base i pot volar després el que sigui. En el grup dels Fokker, l'F28 és el més complicat atès que la tecnologia és més antiga. Hom suggereix començar amb l'F70, anar progressant amb l'F100 i, finalment, l'F28 abans d'entrar amb el complex B463.

Superat aquest nivell i quan arribem a R-PO ja podem volar tots els avions que vulguem, amb moltes probabilitats que el pilot que ha arribat fins ací excel·leix en tota mena de pilotatge. En aquest grup també tenim un avió repte: el DC85, sense FMC, de pilotatge complex i tant ràpid com el B744. Si, arribats a R-PO podem volar aquest avió amb professionalitat, de ben segur que hem assolit un bon nivell d'expertesa en el pilotatge.

Els disseny dels avions de les Línies Aèries dels Països Catalans és original d'en Lluís del Cerro (tots els drets reservats).

Powered by Drupal - Modified by Danger4k