NOTAM: Canvi d'hora simulada permesa en Operacions Alternatives

Printer-friendly versionPDF version

********************************************************************
NOTAM: Canvi d'hora simulada permesa en Operacions Alternatives
********************************************************************

DATA i HORA D'EFECTIVITAT: 08.07.2012 00:00Z
OPS ALTERNATIVES subjectes: CPT i TRANSPORT BOEING


7 de juliol de 2012

Benvolguts companys pilots de Catalonian,

Com ja tots sabeu, per tal de poder trametre i validar un PIREP mitjançant FSAcars, cal volar totes les operacions (regulars i alternatives) en TEMPS REAL i AMB CONNEXIÓ A VATSIM. Això significa que tant la DATA com l'HORA del nostre SIMULADOR han d'estar sincronitzades amb la DATA i l'HORA UNIVERSAL, per la qual cosa recomanem molt fer servir la utilitat "Time Sync" de FSInn.

Aquests requeriments bàsics presenten però sovint l'inconvenient de realitzar-se sense llum diürna, degut a que diverses Operacions Alternatives són després de la posta del sol.

Els CPT (Controller Position Test) es realitzen habitualment sobre territori europeu, el nord d'Àfrica i oest d'Àsia però, especialment en la temporada d'hivern, la majoria són executades en horaris de tarda i vespre, després de la posta de sol.

En el TRANSPORT BOEING, especialment en les primeres etapes transcontinental americanes, la majoria de pilots les volem en horari de dia (hora local) real mentre que a KBFI amb la diferència horària de -9 hores és gairebé negra nit, a no ser que iniciem el vol al nostre vespre.

Dit això, i per tal d'evitar situacions incòmodes, des del staff hem cregut convenient alliberar de la condició d'obligatorietat de sincronització de l'HORA (exclusivament) dues OPERACIONS ALTERNATIVES que són els CPTs i el TRANSPORT BOEING, complint les següents condicions:

CPT:

  • Cal volar en la DATA i HORA REAL per la qual ha estat programat el Controller Position Test.
  • Si a l'HORA REAL és després de la posta de sol es permet RETARDAR l'HORA DEL SIMULADOR fins aconseguir un escenari amb llum diürna. (p.ex. retardar de les 19:00z a les 15:00z l'hora del simulador)


TRANSPORT BOEING:

  • Cal volar en una DATA dintre del termini autoritzat i amb la seqüència corresponent a les diverses etapes.
  • Es permet AVANÇAR l'HORA DEL SIMULADOR fins aconseguir un escenari amb llum diürna. (p.ex. avançar de les 11:00z a les 16:00z l'hora del simulador)



Tota la resta d'OPERACIONS ALTERNATIVES així com REGULARS han de ser volades amb l'HORARI DEL SIMULADOR sincronitzat amb l'HORA UNIVERSAL que recordem queden enregistrades tant a FSAcars com a VATAWARE.

Esperem que amb aquesta iniciativa puguem tots gaudir a l'hora tant dels escenaris així com de les maniobres corresponents als aeroports de les rutes triades.

En cas que tingueu qualsevol dubte o problema, recordeu que podeu formular-ho i obtenir resposta a la llista de correu dels pilots de Catalonian, i en darrera instància, en aquest mateix departament.



Salut i bons vols!

Pablo Carbonell-Klempt
Responsable d'Operacions i Professionalització

CATALONIAN AIRLINES


Powered by Drupal - Modified by Danger4k