NOTAM: Incorporació a flota Precisionaerobus F50

Printer-friendly versionPDF version

**************************************************
 NOTAM: Incorporació a flota Precisionaerobus F50
**************************************************Fokker50 Precisionaerobus


DATA i HORA D'EFECTIVITAT: 27.06.2010 00:00Z



Benvolguts companys pilots de Catalonian,

Per part de la majoria de nosaltres són coneguts els nombrosos inconvenients informàtics (pantalles negres, FS9 que queda penjat a mig vol) del nostre Fokker 50 de Dreamwings amb el panell real, tot i ser un fantàstic avió. Sent un avió ideal per iniciar-se en el vol amb turbohèlix i de pas entremig obligat dels més petits bimotors als petits reactors, hem considerat necessari trobar una alternativa fiable i estable.
L'alternativa triada és el Fokker 50 de PAOB (http://www.precisionaerobus.com) que a diferència de Dreamwings és de pagament, però en canvi té un comportament i fiabilitat incomparables, especialment en quan al panell que ja incorpora i no requereix ser instal·lat separadament. Des de l'equip directiu però hem volgut també mantenir la porta oberta i no prescindir completament del F50 de Dreamwings. Degut però a que els pesos d'aquest avió varien segons el fabricant, hem introduït en el sistema de PIREPs / FSACARS unes millores que permeten
indicar el fabricant mitjançant el camp desplegable anomenat REGISTRATION. Això implica 2 canvis importants a nivell de fitxers de configuració que caldrà realitzeu. Es tracta dels fitxers "CATplanes.txt" i "CAT.ini" que es troben al mateix directori principal on teniu instal·lat FSACARS. Seguiu les indicacions a continuació a fil per randa i haureu realitzat l'actualització sense més problemes.

Pas 1: Actualització fitxer "CATplanes.txt"
1.- Baixeu vos l'arxiu CAT_FSACARS.zip de la nostra web, sota RECURSOS --> FSACARS, punt 2 de la instal·lació, o descàrrega directa del següent enllaç:
http://www.catalonian-airlines.cat/files/arxius/cat_fsacars.zip

2.- Heu d'extraure només el fitxer "CATplanes.txt" (data 24.05.2010 14:06) i desar-lo al directori principal on teniu instal·lat FSACARS. Cal sobreescriure l'antic "CATplanes.txt" existent.


Pas 2: Modificació fitxer "CAT.ini"
1.- Obriu amb un editor de text (p.ex. bloc de notes) el fitxer "CAT.ini" que teniu al directori principal on teniu instal·lat FSACARS.

2.- Cerqueu la secció [SendLog] en el fitxer "CAT.ini" el camp "Regist" i canvieu el 0 per 1, tal que us quedi:
Regist=1
 
Screenshot_CAT_ini.jpg

3.- Deseu el fitxer CAT.ini i fet això hauria de funcionar com habitualment.

NOTA:
Aquests canvis els ha de fer TOTHOM, encara que no voli habitualment amb el F50!

Del contrari us podríeu trobar amb seriosos inconvenients a l'hora de trametre els pireps.




Canvis a tenir en compte amb FSACARS:

Amb les actualitzacions precedents permetrà seleccionar en el cas d'haver triat l'avió (Aircraft Type)  F50 el FABRICANT (DreamWings o PAOB) tal que el sistema de pireps faci els càlculs correctes respecte els pesos. El camp disponible a FSACARS és el de REGIST que permetrà mitjançant una llista desplegable trieu el que feu servir (vegeu imatge):
FSAcars9.jpg

Per a qualsevol altre avió el camp REGIST senzillament quedarà en BLANC (no permet triar res).

A partir d'aquest punt procediu com feu habitualment.


DADES TÈCNIQUES:
A la plana web amb les DADES TÈCNIQUES dels avions trobareu els pesos corresponents al F50 de Precisionaerobus (PAOB) i veureu que tant el pes en buid (OEW) com el pes màxim de rodatge (MTW) disten en uns quants milers de lliures respecte al de Dreamwings:
http://www.catalonian-airlines.cat/flota_avotecdata


TEXTURES:
Gràcies a la paciència i habilitats d'en Lluís que una vegada més s'ha posat la mascareta per pintar i ficat l'avió al túnel de pintat podem disposar de les textures per aquest avió i que podeu descarregar-vos de la plana web a l'apartat de FLOTA 2004:
http://www.catalonian-airlines.cat/ca/f50_paob



Des d'aquí aprofito per agrair la col·laboració tant d'en Jordi Brosa com d'en Lluís del Cerro que han realitzat tant les modificacions necessàries així com els vols de proves amb el sistema de tramesa de pireps modificat.

Per a qualsevol dubte o consulta, formuleu-ho preferentment a la llista de pilots CAT-Pilots@googlegroups.com o en darrer recurs poseu-vos en contacte amb el departament d'operacions.




Salut,


Pablo Carbonell-Klempt
Responsable d'Operacions i Professionalització

Línies aèries virtuals dels Països Catalans
Catalonian Airlines
danger4k_logo.gif

Powered by Drupal - Modified by Danger4k