

Boeing 737-800, 747-400, 757-200, 757-200 Freighter, 757-300 i B767-300 |
Douglas DC8-50 en les versions de passatgers i de càrrega |
McDonnell Douglas MD11 en les versions de passatgers i de càrrega |
Consulteu l'estat de realització d'aquesta operació alternativa a la plana del desenvolupament del transport dels Boeing |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Les Línies Aèries virtuals dels Països Catalans (Catalonian Airlines-CAT) disposen de quatre nous avions a la seva flota de la casa Boeing: el B737-800, el B747-400, el B757 amb les variants -200 (passatge i càrrega) i -300 i el B767-300, que han estat anomenats Ausiàs March, Elisenda de Montcada, Jaume I, Guarà, Maria Capdevila i d'Oriola, i Constança de Sicília, respectivament. També, després de l'absorció per Boeing d'altres fabricants, disposem del DC-85 en versió de passatgers i de càrrega (anomenats Ramon Llull i Escarràs, respectivament) i de l'MD-11, també en les versions de passatge i càrrega, i anomenats Duc i Bou, respectivament. Aquests avions han estat fabricats a la factoria de Boeing a Renton, estat de Washington als EUA, i ara és el moment de portar-los a casa. Els pilots de CAT hauran de fer el transport des del Boeing Field (KBFI) fins a Barcelona (LEBL), com a aeroport base de la companyia, des d'on cadascu podrà portar-lo allà on vulgui per complir amb les rutes regulars i alternatives. Volem agrair públicament a en Pablo Carbonell (CAT026) i a en Jordi Palacio (CAT016) la feina feta per trobar les rutes més reals i per incorporar-les a la base de dades de VRoute a disposició de tota la comunitat de VATSIM. |
REQUISITS per volar aquesta Operació Alternativa:
|
LIMITACIONS DELS AVIONS: Atès que són avions només amb dos motors, el B738 i el B757 tenen limitacions ETOPS (Extended-range Twin-engine Operational Performance Standards) i només poden volar les rutes 1, 2 i 3. El B767 tot i tenir dos motors, ja ha superat les limitacions ETOPS ja ha passat un any d'operacions sense incidències en els motors i pot volar totes les rutes. El B747, atès que té quatre motors, òbviament no té cap limitació ETOPS i també pot volar totes les rutes. El DC8-50, tot i tenir quatre motors té limitacions pel que fa a les distàncies i només pot volar les rutes 1, 2 i 3. L'MD11 no té limitacions ETOPS i pot volar totes les rutes. |
RUTES: La companyia ha estudiat les possibles rutes i considera que n'hi ha tres susceptibles d'utilitzar-se per tots els avions (KBFI pot substituir-se per KSEA):
Ateses les característiques del B747, B763 i MD11, aquests poden fer el vol directe desde KBFI (o KSEA) fins LEBL en una sola etapa.
Totes les etapes estan disponibles a VRoute. Les cartes reals estan disponibles a la xarxa. Suggerim utilitzar el Chart Central del VATSIM Pilot Resource Center per a les dels EUA i EUROCONTROL per a les dels països Europeus. Tanmateix, a NAVIGRAPH hi ha pràcticament totes les cartes d'aeroports i de ruta reals de tot el món però és de pagament. Les cartes de vents en alçada poden obtenir-se del Aviation Weather Center del NOAA o al Pilot Friend. |
TERMINI I INSCRIPCIÓ:
|
CONDICIONS:
|
DADES A RECOLLIR I TRAMESA DEL PIREP:
|
ESPEREM VOLUNTARIS !! |
Per qualsevol dubte o consulta, poseu-vos en contacte amb el responsable d'operacions |