Actualment, l'aturada tècnica només està autoritzada per les operacions xàrter amb codi IATA CT1004.
Cal trametre trametre un pla de vol independent per a cada una de les etapes.
Il·lustrarem el cas amb l'exemple pràctic d' una operació xàrter entre Perpinypa (LFMP) i Sydney (YSSY) amb aturada tècnica a Singapur-Changi (WSSS):
1) Trametre el pla de vol a VATSIM per LFMP-WSSS amb el comentari habitual: "VOICE CATALONIAN / SUMMER CHARTER".
2) Preparar el simulador, connectar-se a VATSIM i carregar l'avió amb combustible, passatge i càrrega.
3) Engegar FSAcars amb el pla de vol LFMP-WSSS i codi CT1004, afegir el comentari "C VOICE CATALONIAN / SUMMER CHARTER" i volar la primera etapa. (Per afegir comentaris a FSACARS, vegeu el Punt 9 de la GUIA RÀPIDA D'ÚS).
4) Un cop aterrat a WSSS pel Fuel Stop tancar i acceptar el vol de FSAcars.
5) Desconnectar de VATSIM.
6) Trametre el pla de vol a VATSIM per la següent etapa WSSS-YSSY, amb el comentari "VOICE CATALONIAN / SUMMER CHARTER / FUEL STOP".
7) Abastir l'avió amb el combustible necessari i calculat, assegurant-se de tenir el mateix nombre de passatgers i de càrrega que en l'etapa anterior, i connectar-se altre cop a VATSIM.
8) Engegar FSAcars amb el pla de vol WSSS-YSSY, codi CT1004, afegint el comantari "C VOICE CATALONIAN / SUMMER CHARTER / FUEL STOP" i volar aquesta segona etapa.
9) Un cop aterrats al destí final, tancar el vol, acceptar el vol FSACars i trametre els PIREPs.
Notes importants:
El temps entre ON BLOCKS ("Parking breaks on" de la primera etapa) i OFF BLOCKS ("Parking breaks off" de la segona etapa) no pot superar els 60 minuts.
Recordeu tenir sempre ben posat els temps (TIME) i la data en el FLIGHT SIMULATOR basant-nos en el temps UTC per tal que els registres siguin correctes.